Tradició i cultura, eixos del Nadal a Llinars del Vallès

Dissabte, 16 de desembre de 2023 a les 13:30

El dimarts 26 de desembre, Sant Esteve, es donarà el tret de sortida a l’agenda del Viu el Nadal a Llinars del Vallès, el conjunt d’actes nadalencs al municipi.

Un conjunt de tradició i cultura que començarà a les 18.00h al Teatre Auditori amb Els Pastorets, organitzats pels Amics dels Pastorets de Llinars. La història d’en Lluquet i en Rovelló es podrà tornar a veure el dia 30 a la mateixa hora.

L’endemà, 27 de desembre, començarà el Parc de Nadal Solidari. Fins el dia 30, el pavelló municipal, el pavelló 1 d’octubre i plaça dels Països Catalans acolliran aquest imprescindible del Nadal a Llinars. Entre setmana, el parc estarà obert a la tarda, i dissabte al matí. Per accedir-hi caldrà entregar un aliment de llarga caducitat.

També el dia 27, i fins el 31 de desembre, s’iniciarà un dels plats forts del Nadal llinassenc. El Petit Circ Cric de Tortell Poltrona visita el municipi i ho farà amb dues propostes d’espectacle al Parc de la Serradora. Per una banda, Allegro Vivace, de 60 minuts, per a tots els públics i en què es vol “estimular les emocions i provocar sensacions amb el riure com a vehicle”. De l’altra, Històries de la petita Lu. Històries per als més petits ofereix, a través de 30 minuts d’espectacle, un viatge a través de la pallassa més jove del Circ.

El diumenge 31 de desembre es podrà acomiadar el 2023 amb el popular Home dels Nassos, que arribarà a les 12.00h al Castell Nou. I, ja a la nit i per donar la benvinguda al 2024, la cita serà a la Plaça dels Països Catalans. Aquí, substituint el tradicional castell de focs, es podrà menjar el raïm amb un espectacle amb l’actriu Clàudia Abellán i llums, música, projeccions i un piromusical. Cal destacar que l’espectacle pirotècnic serà de baixa sonoritat per reduir l’impacte acústic.

Ja entrats al 2023, el dijous 4 i el divendres 5 de gener el Campament Reial s’instal·larà al Castell Nou. Aquí, els més petits podran donar la carta pels Reis d’Orient al patge Llibreter, però també es podrà fer un recorregut per l’interior del castell per veure els elements que acompanyaran Ses Majestats. Divendres es farà l’hora tranquil·la, dirigida als infants amb alta sensibilitat lumínica i sensorial, per la qual caldrà demanar la visita a cultura@llinarsdelvalles.cat.

I a partir de les 18.00h de la tarda del dia 5 serà el torn de la Cavalcada Reial. Ses Majestats arribaran per l’Avinguda Pau Casals i faran parada al Castell Nou. Aquí rebran els més petits que els vulguin saludar abans de la nit més màgica de l’any.

D’altra banda, a l’interior de la Torrassa s’hi instal·larà un pessebre obra de Xavier Puigdomènech que es podrà visitar tots els caps de setmana fins al 4 de febrer a excepció del 30 i 31 de desembre.

Darrera actualització: 03.01.2024 | 12:07