“Llinars és un referent en l’ús de biomassa”

Dimarts, 30 de gener de 2024 a les 00:00

El diputat d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació, Marc Serra, ha visitat aquest dimarts, 30 de gener, les xarxes de biomassa que hi ha al municipi

Una aposta per les energies renovables que s’ha ampliat amb dues noves calderes que, precisament, han estat subvencionades amb gairebé 800.000 euros per part de la Diputació de Barcelona en el marc del programa Renovables 2030. Una iniciativa que té com a objectiu implantar les energies renovables i les comunitats energètiques als municipis per avançar cap a una economia menys vinculada a les emissions de carboni i menys dependent de les importacions.

La visita ha començat al Castell Nou, on el diputat ha conegut l’estratègia llinassenca pel que fa a la implantació d’energies renovables. Un procediment que vol aconseguir que aquest 2024 el 100% de l’energia dels edificis municipals provingui d’energia tèrmica renovable (ara és un 75%).

El diputat, que ha estat acompanyat per l’alcalde, Martí Pujol, i els regidors Joan Ramon, Pere Grivé i Josep Aixandri, a més de diversos tècnics municipals, ha continuat la visita fins a la instal·lació situada al Parc dels Corbera i on s’han instal·lat les noves calderes de biomassa. Un sistema que proveeix de calefacció als edificis de l’Ajuntament, Can Mas Bagà, Masoveria, Sala Billars i Castell Nou i amb la qual Llinars preveu reduir la factura energètica en més de 31.000 euros a l’any i estalviar, anualment, 177 tones d’emissions de CO2 a l’atmosfera.

Tot seguit, la comitiva s’ha desplaçat fins a la zona de la xarxa esportiva per veure la caldera d’estella que es va instal·lar el 2018 i que dona servei a l’Espai d’Art, els pavellons, el camp de futbol i la biblioteca. També ha anat fins al Teatre Auditori, on des del 2021 funciona un sistema pel teatre i l’escola de música.

Un exemple

Marc Serra ha qualificat Llinars de “municipi pioner” i “referent” en l’establiment d’un sistema d’energia, especialment de biomassa, per alimentar gairebé tots els equipaments.

En aquest sentit, ha declarat: “Hem comprovat com la biomassa és no només una font d’energia renovable que ens ajuda a mitigar els efectes canvi climàtic, també ens permet tenir un model

de producció d’energia localitzat, descentralitzat, amb un consum gairebé quilòmetre zero, i com això permet a avançar cap a municipis molt més sobirans i resistents a les situacions geopolítiques”.

El diputat ha especificat que el Programa Renovables 2030 de la Diputació ha executat 120 milions d’euros d’inversió en dos anys, i que la previsió és que a mitjans d’aquest 2024 es pugui iniciar una nova convocatòria de 30 milions: “Situant-nos com l’administració que més inverteix en energia renovable”.

Per la seva banda, Martí Pujol , ha agraït el suport de la Diputació i ha posat èmfasi en el fet que Llinars sigui vist com un referent en aquest àmbit. L'alcalde ha demanat que es continuï donant suport a la instal·lació de calderes de biomassa.

Darrera actualització: 30.01.2024 | 17:16

Imatges