Llinars entra en fase d'emergència per la sequera

Divendres, 2 de febrer de 2024 a les 00:00

Llinars del Vallès és un dels municipis que aquest divendres ha entrat en fase d'emergència per la sequera. Què suposa? Entre d’altres:

-El consum d’aigua es limita a 90 - 100 litres per habitant i dia.

-Reducció del 80% del consum d'aigua en agricultura, del 50% en ramaderia i del 25% en usuaris industrials. En aquests casos, les restriccions es poden flexibilitzar si l'usuari acredita un estalvi equivalent en els darrers anys.

-Pel que fa al reg de jardins i zones verdes, a Llinars des de fa setmanes hi ha els sistemes de reg pràcticament aturats, l’anomenat reg de supervivència, i es fa amb aigua freàtica o regenerada.

-La neteja de vehicles només es pot fer en establiments comercials que tinguin sistemes de recirculació d'aigua.

-L’Ajuntament de Llinars, com la resta d’administracions locals, poden establir altres limitacions addicionals. El consistori ja treballa amb entitats afectades per trobar solucions a aquesta situació d’emergència.

Darrera actualització: 05.02.2024 | 19:24