L'Associació Dones de Llinars celebra 10 anys

Dimarts, 25 de setembre de 2018 a les 00:00

Dissabte passat, 23 de setembre, va tenir lloc a Can Lletres la presentació del llibre ’10 anys de l’Associació Dones de Llinars’ per commemorar aquests 10 anys de vida de l’entitat i explicar la seva trajectòria al llarg d’aquest temps.

L’entitat la formen un grup de dones molt sensibilitzades amb els problemes que es deriven de la violència masclista i les situacions conflictives que viuen moltes dones, però per altra banda també estan molt implicades en la vida cultural del poble, organitzant i promovent activitats pròpies, i col·laborant amb entitats i col·lectius que les puguin necessitar.

Joana Relat i M. Lluïsa Moreno, membres de l’associació van explicar en nom de totes les dones com van ser els seus orígens: “Tot va començar amb una primera trobada a la plaça de l’església, l’any 2004, per protestar per la mort violenta d’una dona a mans del seu company. Algunes de les que allà hi érem vam compartir la necessitat d’unir-nos per reflexionar sobre aquestes morts i altres formes de violència contra les dones, tant física com psíquica, i trobar les eines per prendre consciència del que som, el que volem i on volem arribar. Les primeres reunions es feien al local que ens deixava el Mall, i més endavant al local d’Enllaç que ens va oferir l’Ajuntament. Un dels primers objectius va ser obrir-nos al poble per donar visibilitat a aquestes problemàtiques, i que les dones participéssim de totes les activitats. I així vam començar a oferir concerts de música en viu, especialment de jazz, i al poc temps, quan ja érem un grup consolidat que feia trobades setmanals, programàvem cinefòrums, club de lectura, xerrades amb professionals en els diferents àmbits de les dones, tallers per poder reconèixer les diferents formes de violència i per com ajudar a les que les pateixen. Després de 3 anys, el 8 de gener de 2007, l’associació es va refundar amb nou logo, nou estatut i nous càrrecs. I és per això que hem volgut celebrar-ne l’aniversari dels 10 anys amb l’edició d’aquest llibre. Durant tot aquest temps, hem crescut en nombre d’associades, malgrat també d’altres n’han marxat.
Al mateix temps, es va començar a elaborar el Protocol sobre violència masclista, ja que el nostre poble no en tenia. En aquest protocol hi van participar: Associació de Dones de Llinars, Inspector de Policia Local de Llinars, Serveis Mèdics de l’ABS Alt Mogent, Oficina d’Atenció a la Víctima del Cos de Mossos d’Esquadra, Treballadora Social de EBASP de Llinars i Cap d’àrea EBASP de Llinars.

Després d'unes quantes reunions amb tots els components, l'Ajuntament el va aprovar al mes de gener del 2005. Llinars ja tenia protocol”

L’Associació Dones de Llinars continua sent una de les entitats més actives del poble. Algunes de les activitats que promou són: xerrades informatives, tallers, taules rodones i debats, videofòrums, concerts i exposicions. Col·laboren amb diverses entitats del poble, com són el Grup de Teatre Till-Tall, La Passió, la Colla gegantera la Patufa, l’Assocaició LAR de Salut Mental, el Casal de la Gent Gran i el Punt Dona. I donen suport a les ONG Cáritas, Amic i La Marató de TV3. També participen de les activitats del poble, com són la Cavalcada de Reis, el Carnaval, la festa de Sant Jordi, la Diada d’Entitats, i la Festa Major. I en totes les activitats que organitzen i en les que hi participen reivindiquen el paper imprescindible de la dona, que tan sovint queda en segon terme.

Darrera actualització: 25.09.2018 | 14:53

Imatges