El Ginebró presenta les activitats commemoratives del 50è aniversari

Dilluns, 22 d'octubre de 2018 a les 10:40

El pasat dijous, 18 d'octubre, l’escola Ginebró va donar el tret de sortida del seu 50è aniversari, amb un acte de presentació de les activitats commemoratives que tindran lloc al llarg d’aquest curs escolar.

Maria Expósito, directora pedagògica, va conduir la primera part de l’acte, desvelant el logo dels 50 anys i presentant les activitats que l’escola organitzarà per celebrar l’efemèride.

El dia 5 d’abril tindrà lloc un acte institucional que comptarà primer amb la presència d’autoritats i personalitats del món educatiu i de la comarca, i que posteriorment continuarà amb una trobada d’exalumnes de caire més informal. I el 24 de maig se celebrarà la tradicional Festa d’Estiu, amb la novetat que enguany, en motiu del 50è aniversari, la festa acollirà tots els alumnes, pares i personal de l’escola, des de P3 fins a batxillerat i cicles. A més, el 50è aniversari estarà molt present en les celebracions habituals de l’escola durant el curs.

També s’organitzarà una caminada i visita a Can Bordoi, que durant anys va acollir l’escola i va marcar una empremta molt especial a la identitat del Ginebró, i s’està preparant un llibre de la història d’aquestes cinc dècades. D’altra banda, els alumnes prepararan una càpsula del temps amb records i missatges que es desenterrarà d’aquí 25 anys.

L’acte de presentació del 50è aniversari va continuar amb la xerrada “Un somni real” per part d’Ignasi Casals, un dels impulsors del projecte d’escola que durant més de 40 anys va ser mestre i director del Ginebró. L’Ignasi va fer un repàs de la història de l’escola a través d’anècdotes i records que els assistents a l’acte van aplaudir amb una barreja d’alegria i nostàlgia.

Per altra banda, Martí Pujol, alcalde de Llinars, va tancar els parlaments felicitant l’escola per la seva trajectòria, sobretot en èpoques en què les coses no eren gens fàcils. I també va destacar el paper del Ginebró en fer que Llinars sigui un punt de trobada de famílies de tota la comarca.

Ja per acabar, tots els assistents a la trobada van cantar conjuntament una cançó molt arrelada a la història de l’escola, Sant Nicolau, dirigits per l’Ignasi Casals.

Darrera actualització: 22.10.2018 | 13:24